Gävle sjöscouter har förmånen att tillhandahålla och äga en hel del anläggningar.

Hästmuren

Hästmuren är vår scoutstuga ute på Norrlandet i Gävle. Här håller vi våra ordinarie möten för alla åldersgrupper, och här har vi även övernattningar.
Stugan hyrs ut till andra scoutkårer, privatpersoner och företag. Läs mer om stugan här.

Nyhamn

I Nyhamn har vi några byggnader, med bland annat skeppsverkstad, förråd och fikarum.
Nyhamn är även vår skuta s/y Nordans hemmahamn, och här håller vi en del möten.

Tjuvharen

Tjuvharen är vår alldeles egna ö som vi förvaltar.
På ön finns det en del byggnader och båtar, och här bedriver vi seglings- och lägerverksamhet under de varmare månaderna.

Vid kontaktbehov: Kontakta oss

Pålvik

Kåren äger två vindskydd som ligger ute i Pålvik. Vindskydden står i 90 graders vinkel och har fin utsikt ut över vattnet. Vindskydden erbjuder övernattningsmöjligheter, och har ett upphöjt golv. Vindskydden har en eldstad med grillgaller framför.