Adress: Kristinedalsvägen 9
Läge: 5 km nordost om Gävle. Hästmuren, Kristinedal vid Bönavägen

Bokning: Cajsa Gunnarsson 070 – 299 14 77

Kök: Fullt utrustat för matlagning. Spis med ugn, mikrovågsugn, kylskåp, kaffebryggare, vattenkokare samt glas och porslin.
Värme: Två öppna spisar med braskamin samt eluppvärmning.
Förläggning: Åtta sängar fördelat på två rum därefter golvförläggning för totalt 50 st övernattande. Det finns dessutom två st vindskydd med eldstad på ängen utanför stugan med plats för ca 10 personer.
Hygien: Två toaletter inomhus samt två enklare duschar och bastu i källaren.
Säkerhet: Brandsläckare, Första hjälpen-tavla och brandvarnare
Godkänd för 100 personer dagtid och 50 personer övernattande.
Utrustning: Projektor, ljud och internetuppkoppling kan ordnas.

Övrigt: Bilväg fram till stugan samt anordnad parkeringsplats. Piano,
flaggstång, fotbollsplan (utan mål), grillplats med vindskydd och lägerbålsplats.

Vägbeskrivning: Om du kör norrut på Hamnleden (Gamla E4:an) sväng höger i rondellen och fortsätt på Hamnleden. Fortsätt förbi golfen och sväng vänster in på Bönavägen. Efter ca 900 m, direkt efter 50-skyltarna/vid busshållsplats 14(Lindesberg), sväng vänster in på Gamla Bönavägen (grusväg), ser du infarten till återvinningen har du kört för långt, fortsätt på grusvägen fram till en trevägskorsning, tag där höger och fortsätt ca 300 m och du bör då se Hästmuren på vänster sida. Större parkering finns till höger innan infarten till stugan.

Åka buss? Ta bussen mot Bönan/Harkskär, stig av vid hållplats 14(Lindesberg), därifrån är det knappt 10 minuters promenad till stuga.

Priser
Företag, föreningar och privatpersoner: 1200 kr/dag. 2000 kr /dygn och 600 kr/kväll eller halvdag
Scoutkårer: 500 kr/dygn.
Avbokningsavgift: 200kr OBS! Avbokning ska ske minst en vecka i förväg.