Äventyrare 12–15 år

I Scouterna är det äventyr från första dagen, inte minst hos Äventyrarna. Du blir Äventyrarscout när du blir tolv år. Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Äventyrare direkt.

I din patrull och i din avdelning får du många nya kompisar, som du tillsammans med hittar på äventyr som ni planerar och utför själva, ni lär er även samarbete och mycket annat. Det är även som äventyrare du får möjligheten att följa med på långseglingar med vår skuta Nordan.

I Gävle Sjöscouter heter äventyraravdelningen Nordan (efter kårens segelskuta) och har ordinarie mötestid på tisdagar mellan 18:30 och 20:30 på någon av våra anläggningar eller ute i naturen.

Skriv ett mail till avdelningens kontaktperson om du har frågor om avdelningen eller dess verksamhet. Mailaddresser och kontaktinformation hitter du på våran “Kontakta oss”-sida.