Utmanare 15–18 år

Som utmanare får du tillsammans med dina kompisar uppleva utmanande friluftsliv, engagera er i kåren skuta och i samhällsfrågor som ni anser viktiga.

Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt.

Du och dina kompisar har möjlighet att åka på en mängd olika läger och äventyr runt om i Sverige, Europa och världen. Du får även möjlighet att hänga med på långseglingar runt om i Östersjön med vår skuta Nordan. Det är även som utmanarscout som många får möjlighet att åka på världsscoutjamboree.

I Gävle Sjöscouter heter utmanaravdelningen Jungmanslaget Ankaret och har ordinarie mötestid
söndagar mellan 18:00 och 20:00.

Skriv ett mail till avdelningens kontaktperson om du har frågor om avdelningen eller dess verksamhet. Mailaddresser och kontaktinformation hitter du på våran “Kontakta oss”-sida.